מי היה מאמין שדווקא בירושלים תקום לה הרכבת הקלה קודם ולא בתל אביב. רבות נאמר על פגיעתו של הפרוייקט בשלב הקמתו בסוחרים וברחובות שבהם, על כך שיותר כלכלי להסיע באוטובוסים מפרקיים קיימים על כביש רגיל ולא להשקיע בתשתיות ומסילות. אבל לאחר נסיעה אחת ברכבת הקלה, אני לפחות הבנתי לפתע, היה שווה ועוד איך!
אין להשוות את חווית הנסיעה באוטובוסים מול הרכבת! ראשית, הרכבת יצרה סדר, קווים ברורים, מפות שמסבירות בקלות רבה את המסלול. התחנות, בהן העליה לרכבת ממפלס המדרכה, ללא טיפוס או מדרגות. כרטיס הנסיעה תקף לשעה וחצי ומאפשר החלפה של רכבת. הכריזה בשלוש שפות, יעילה וברורה… השקט! כן, הרכבת היא שקטה יותר ולא מרעישה כמו מנוע של אוטובוס ולא פולטת עשן ברחוב. הרחובות פשוט נראים טוב יותר, תחנות מסודרות, מסלולים אורכים שניתן להבינם ללא יועץ תחבורה, כמעט ביאת המשיח.
הרכבת מודרנית ויפה, מתאימה מאד לעיר, משתלבת בה באופן הרבה יותר הרמוני, לא פוגעת בנוף כלל, ותורמת למרקם של ישן וחדש!
המלונות עץ הזית, לאונרדו ירושלים וגרנד קורט נמצאים במרחק קצר מאחד קווי הרכבת, מרחק של תחנה או שתיים של נסיעה נעימה ואתם בשדרות ממילא! הרכבת מקצרת את המרחק טוב יותר מכל כלי תחבורה אחר בעיר ועושה את זה יפה. כמובן שגם הילדים יהנו מהחידוש המרענן ופתאום יש עוד סיבה להגיע להעיר הקודש!